Scratch 1

/ 12 Aralık 2018 / 252 views / 6 Yorum
Scratch 1

Bu sınav scratch programının genel arayüzü ve koordinat düzlemi üzerine oluşmaktadır. Bir kaç soru da bir sonraki aşamaya hazırlık bilgisi olarak sorulmuştur. Bazı sorular altında soru işareti göreceksiniz. Bu soru hakkında size yardımcı olacak ipucu verecektir. Sınav sonunda “Sınavı Bitir” ikonuna tıkladığınızda yanlış yaptığınız soruların altında açıklamalar bulacaksınız.

Başarılar. Önerileriniz için yorum kısmına mesaj bırakabilirsiniz.

#1 Scratch programında kullanılan karakterlere ne ad verilir?

#2 Yukarıdaki yeşil bayrağın görevi nedir?

Yapılan uygulamayı başlatmak için kullanılır

#3 Yapılan etkinliği durdurmak için aşağıdaki simgelerden hangisi kullanılır?

Yapılan etkinliği durdurmak için Kırmızı Nokta simgesi kullanılır.

#4 Yukarıdaki şeklin adı nedir??x ve y eksenlerinden oluşmaktadır.

Koordinat düzlemidir.

#5 Aşağıdaki bloklardan hangisi içinde yer alan bloklar dizisini tekrar tekrar çalıştırır??Diziyi hiç durmadan çalıştırmak için kullanılır. Örneğin sürekli yürüyen kedi.

Sürekli tekrarla bloğu

#6 Scratch programının kullanım amacı aşağıdakilerden hangisinde doğru ifade edilmiştir?

#7 Yukarıdaki bloğun görevi nedir?

Üzgün yanlış cevapladınız. Bu bloğun görevi; yeşil bayrağa tıklayınca tüm blokları çalıştır anlamına gelmektir.

#8 Yukarıdaki sahneye kaç kukla eklenmiştir?

#9 Kuklanın belirlenen sayıda adım atması için aşağıdaki bloklardan hangisi kullanılır?

Cevap D. kuklayı bulunduğu yönde hareket ettirir. Adım sayısı ne kadar çok girilirse kukla o kadar çok hareket ettirilmiş olur. Eğer eksi bir sayı girilirse (-20 gibi) kukla ters yönde hareket edecektir.

#10 Yukarıda verilen dekor değiştirme ikonlarının anlamları sırasıyla aşağıdakilerden hangisidir??Tebrikler.

#11 Yukarıdaki görselde kedi figürü koordinatı aşağıdakilerden hangisi olabilir??Koordinat sistemi 4 bölgeden oluşmaktadır. x ve y eksenlerin + ile - durumlarına göre kuklanın koordinat düzlemindeki yeri bulunabilir.

Kukla koordinat düzleminde x ve y eksenlerinin – (eksi) değer aldığı bölgede bulunmaktadır. İkinci seçenekte hem x hem de y e değeri almıştır.

#12 Scratch programında aynı adla iki kukla kaydedilebilir mi??İki kedi kuklası olduğunu varsayalım. İkisinin adını kedi olarak değiştirmek mümkün müdür?

Scratch programında iki kuklaya aynı ismi veremeyiz. Versek bile program kendisi değiştirecektir.

#13 Aşağıdaki dizilerden hangisinde değişken veye liste oluşturabiliriz??Turuncu renk olan dizedir.

Değişken ve liste oluşturmak için turuncu renkte olan veri dizisini kullanırız

#14 Kukalanın kılık değişimini, baloncuklu kutularla konuşmasını, gizleyip görünmesinin sağlandığı dizi aşağıdakilerinden hangisidir??Eflatun renk ile temsil edilir. Kuklaların gizlenmesi, görünmesi, boyutu gibi belli başlı uygulamalar yapılır.

Kuklaların gizlenmesi, görünmesi, boyutu gibi belli başlı uygulamaların yapıldığı dizi görünüm bloklarıdır

#15 Yukarıdaki blok hangi dizede yer alır?

#16 Yukarıda görülen kod blokları hangi dizede yer alır??Genellikle matematiksel işaretler yer alır.

Matematikte kullanılan 4 işlem, mantıksal işlemler gibi uygulamaların yapıldığı ve açık yeşil olarak belirtilen işlemler dizesidir.

#17 Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

#18 Yukarıdaki animasyonda kedinin koşmasını sağlayan blok hangisidir??Farklı kostümlerin değişimi olarak düşünebilirsiniz.

Sürekli hareket ettirmenin bir çok yolu vardır. Ama en kolayı kuklayı farklı kılığa geçmesini sağlayarak bize kukla koşmuş gibi görünmesini sağlayabiliriz. Cevap: sonraki kılık

#19 Yukarıda yazılan kod blokları sonucunda kedi kuklasının hareketi ne olur??Bloklara dikkat edin.

Kedimiz 10 defa 10 kere adım atacaktır.

#20 Scratch programını kimler kullanabilir?

Sınavı Bitir

Değerlendirme

Benzer Konular

Scratch 1 (6 Yorum)