OKUL ÖNCESİ KODLAMA STEAM ETKİNLİKLERİ VE YARIŞMASI

/ 15 Ocak 2019 / 61 views / yorumsuz
OKUL ÖNCESİ KODLAMA STEAM ETKİNLİKLERİ VE YARIŞMASI

Bu yarışma kodlama, STEAM, yaratıcı düşünce etkinlikleri ile gerçekleşecektir. Yarışma şartnamesi şu şekildedir:

YARIŞMAYI DÜZENLEYEN KURUM: FMV ÖZEL AYAZAĞA IŞIK İLKOKULU

YARIŞMANIN KONUSU: Anaokulu öğrencileri için Kodlama, Robotik, STEAM Etkinlikleri ve Yarışması

YARIŞMANIN AMACI: 

Amaç; okul öncesi dönemdeki öğrencilerin;

  • Eleştirel düşünme, planlama yapma, uygulamalarını test etme, kendilerini ifade etme, sorgulama yapma ve oyun odaklı öğrenmelerine katkıda bulunmak,
  • Algoritmik ve tasarım odaklı düşünmelerine yardımcı olmak,
  • Yeni buluşlar keşfetmek ve olaylar arası bağlantı kurma becerilerini geliştirmek,
  • Problemlere karşı adım adım, algoritma kurarak çözüm bulmalarını sağlamak,
  • İş birliği ve bağımsız çalışma yoluyla öğrencilerin öz güven ve öz yeterliliğini geliştirmek,
  • Gerçek yaşam problemlerine yaratıcı çözümler üretmek,
  • Çevrelerini ve dünyayı anlamalarını kolaylaştırmak,
  • Robotik bir aracın algoritmik örüntüsünü benimsemek,
  • Yaşadığı çevreyi tanımak ve temizliğinde aktif rol almak,
  • Yaşadığı çevreyi korumak için çözüm bulmak,
  • Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörlerin önemini fark etmek,
  • Geri dönüşebilen maddelerle ihtiyaca yönelik bir ürün geliştirmek,
  • İnce motor becerilerinin gelişimine katkıda bulunmak,

TÜRÜ ve İÇERİĞİ: 

Etkinlikler ve Yarışma;

  • Algoritma ve kodlama becerilerini kavrama,
  • Atık malzeme ve birleştirilebilir parçalar ile ürün oluşturma,
  • Mühendislik, matematik, teknolojik ve fen becerilerini kullanma,
  • Yaratıcı hikâye oluşturma,

olmak üzere 4 farklı alandan oluşmaktadır.

HEDEF KİTLE: Ana sınıfı düzeyi (5-6 yaş grubu öğrencileri)

YARIŞMA TAKVİMİ: 

Başvuru Başlangıcı: 2 Ocak 2019 Çarşamba, Saat: 09.00

Son Başvuru: 1 Şubat 2019 Cuma, Saat: 16.00

Yarışma Tarihi: 9 Şubat 2019 Cumartesi

09.45 – 10.15 Hazırlık

10.15 – 11.15 Grup atölye etkinlikleri

10.15 – 11.15 Veli Etkinlikleri

11.15 – 12.30 Yarışma ve Ödül Töreni

KATILIM ŞARTLARI: 

  • Yarışmaya, İstanbul’da bulunan  özel / resmî anaokulu 5-6 yaş grubu öğrencileri ile ilkokulların  5-6 yaş grubu anasınıfı öğrencileri katılabilir.
  • Her okuldan sadece 1 takım ile katılım sağlanabilir.
  • Her takım 4 kişiden oluşmalıdır. Takımlar yarışmaya 2 kişi robotik kodlama ekibi ve 2 kişi tasarım ekibi olarak gelmelidir.
  • Öğrenciler etkinliğe kesinlikle bir rehber öğretmen ile birlikte katılmalıdır. Öğrenci velileri de etkinlik günü katılabilir.
  • Başvurular www.fmv.edu.tr/kodenmavi internet sitesi üzerinden kurumsal olarak alınacak ve bireysel başvurular, internet dışındaki başvurular kabul edilmeyecektir.
  • Yarışmaya katılacak olan grupların yanlarında herhangi bir malzeme getirmesine gerek yoktur.
  • Başvuran okullardan arasından  ilk 15 okul etkinliğe davet edilecektir.

YARIŞMA MEKÂNI VE İLETİŞİM BİLGİLERİ

FMV ÖZEL AYAZAĞA IŞIK İLKOKULU

Büyükdere Cad. No:194/2 34460 Maslak / İSTANBUL

Tel: (0212) 286 11 30 Fax: (0212) 276 40 58

FMV Ayazağa Kampüsü

ÖDÜLLER

STEAM ÖĞRETMEN EĞİTİMİKazanan takımın öğretmenine

ROBOT SETİ – Kazanan okula

KODLAMA VE ALGORİTMA EĞİTİMİ Kazanan takımın öğrencilerine

  • Tüm öğrencilere etkinlik katılım madalyası verilecektir.
  • Dereceye giren bütün öğrencilere başarı belgesi verilecektir.
  • Dereceye giren öğrencilerin rehber öğretmenlerine başarı belgesi verilecektir.
  • Yarışmayı düzenleyen sorumlu kurul, bir kategorideki başvuru sayısı ve çalışmaların niteliğine göre, dereceye girecek öğrenci sayısında değişiklik yapma hakkına sahiptir.