Scratch Ders -6- Hareket Bloğu ve Anlamları

/ 4 Nisan 2017 / 760 views / yorumsuz
Scratch Ders -6- Hareket Bloğu ve Anlamları
scratch Bu blok karakterimizi ileriye doğru, istediğimiz kadar hareket ettirmemizi sağlar.
scratch Karakterimizin sağa veya sola dönmesini sağlar. Varsayılan değeri 15’i silip istediğimiz değeri yazabiliriz.
Scratch Bu blok karakterimizi istediğimiz yöne doğru döndürmemizi sağlar.
Scratch x’i 10 artır- y’i 10 atır : Artı bir değer kuklayı sağa ya da yukarı doğru götürür.

Eksi bir değer kuklayı sola ya da aşağıya  doğru götürür.

x 0 olsun:  kuklanın yataydaki konumumu belirlemiş oluruz.

y 0 olsun: kuklanın dikeydeki konumumu belirlemiş oluruz.

Scratch Bu blok karakterimizi X ve Y koordinatları girerek istediğimiz yere taşımamızı sağlar. Saniyede konumuna gidin bloğu verilen saniyede karakteri hareket ettirmemizi sağlar.
Scartch Kuklamız bu komut çalıştığı anda menüden neyi seçtiysen onun yanına zıplar  “rastgele konumu” seçersek kuklamız sahnenin herhangi bir konumuna gider.
Scratch  Kuklamız, sahnenin kenarlarına değdiyse aynı açıyla ters yöne doğru seker.
scratch  1- Eğer kuklanın şeklinin sadece sağa veya sola dönebilmesini istiyorsan “sağa sola dönebilsin” de.

2-Eğer kuklanın şeklini tepetaklak da olabilmesini istiyorsan “her yöne dönebilsin” şıkkını seç.

3-Kuklanın şeklinin dönmeden sabit kalmasını istiyorsan “hiç dönemesin” şıkkını seç.

Benzer Konular
Scratch ile Dünya
Harfleri Renklendirelim
Koordinat Düzlemi
Renkli Daire Çizelim